Forum www.krzycka92.fora.pl Strona Główna www.krzycka92.fora.pl
Forum mieszkańców apartamenty Krzycka 92 BCD Wrocław
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czynsz
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.krzycka92.fora.pl Strona Główna -> Gorące tematy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veeking
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B/10

PostWysłany: Wto 17:50, 27 Lis 2012    Temat postu: czynsz

Co myślicie o sposobie naliczania czynszu, rozpisce pozycji w rachunku i samej wysokości opłat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar122




Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: D/13

PostWysłany: Wto 22:03, 27 Lis 2012    Temat postu:

Sposob naliczania naleznosci pozostawia wiele do zyczenia, sam serwis pieca gazowego gdzie trzeba zmiekczac wode to jakis absurd.
Koszty w kwocie 3,20 PLN za czesci wspolne sa stanowczo wygorowane.
Dla przykladu wZygzaku za mieszkanie 64 m2 placa znajomi 400 PLN za wszystko !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anna




Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 92c/7

PostWysłany: Czw 14:55, 10 Sty 2013    Temat postu:

Hej
czy ktoś może mnie uświadomić co oznaczają:
- zaliczka- konserwacja
- zaliczka - eksploatacja bieżąca??
2,76 zł za oba także wydaje mi się zawyżoną kwotą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rycho




Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B/1

PostWysłany: Wto 20:37, 15 Sty 2013    Temat postu:

Eksploatacja to wszystkie koszty związane z eksploatacja budynku, czyli opłata za prąd na klatkach schodowych, wentylatorowni, opłaty za utrzymanie wind, opłata za urzędy dozoru wind, kotłowni, przeglądy bram garażowych, przeglądy wind, ubezpieczenie budynku oraz oc wspólnoty za wypadki jakie mogą się wydarzyć na częściach wspólnych instalacji przeciwpożarowej, sprzątanie klatek schodowych, chodników, terenów zielonych, odśnieżanie utrzymanie śmietnika w należytym stanie sanitarnym itd.

Konserwacja- zakup i wymiana żarówek, opłaty za drobne naprawy , dorabianie kluczy i itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
joker




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:04, 21 Sty 2013    Temat postu:

Dobry wieczór.
Niestety moim zdaniem "Nasz WSPANIAŁY Zarządca (NWZ)" zdziera z nas bezpodstawne kwoty. Pozwolę sobie na troszkę dłuższy wywód. Na początku wrócę do pytania zadanego przez Panią Annę i odpowiedź Pana Rycha Smile pytanie jest jak najbardziej trafne jednak odpowiedź jest nieprecyzyjna ale o tym poniżej.

Według "Naszego WSPANIAŁEGO Zarządcy (NWZ)" miesięczny wymiar opłat to:
1. Zaliczka - wynagrodzenie Naszego WSPANIAŁEGO Zarządcy - 0,50 zł/m2
2. Zaliczka - konserwacja - 0,82 zł/m2
3. Zaliczka - eksploatacja bieżąca - 1.88 zł/m2
4. Zaliczka - zimna woda - 4,10 zł/m2
5. Zaliczka - ciepła woda - 15.00 zł/m2
6. Zaliczka - ścieki - 4,27 zł/m2
7. CO - 3.50 zł/m2
8. Zaliczka - nieczystości stałe - 18,00 zł/m2

Jakiś czas temu zapytałem NWZ co się kryje pod pojęciami "zaliczka - konserwacja i zaliczka - eksploatacja bieżąca". W odpowiedzi otrzymałem plan gospodarczy, według którego:

1. EKSPLOATACJA (140 601,81zł/rok, 11 716,82 zł/mc, 1,88zł/m2/mc) w tym:
- utrzymanie czystości, terenów zielonych - 60 000,00 zł/rok, 5 000,00 zł/mc
- energia elektryczna 48 000,00 zł/rok, 4 000,00 zł/mc
- usługi kominiarskie - 1 000,00 zł/rok, 83,33 zł/mc
- usługi bankowe - 180,00 zł/rok, 15,00 zł/mc
- ubezpieczenie budynku - 5 984,82 zł/rok, 498,74 zł/mc
- abonament MPWiK - 156,00 zł/rok, 13,00 zł/mc
- opłata za wody opadowe i roztopowe - 1 341,70 zł/rok, 111,81 zł/mc
- woda część wspólna - 1 496,21 zł/rok, 124,68 zł/mc
- CO część wspólna - 22 443,08 zł/rok, 1 870,26 zł/mc
2. KONSERWACJA (60 994,40 zł/rok, 5 082,87 zł/mc, 0,82 zł/m2/mc) bieżąca w tym:
- konserwacja bieżąca - 15 000,00 zł/rok, 1 250,00 zł/mc
- dozór nad pracą kotłowni - 13 664,00 zl/rok, 1 138,67 zł/mc
- obsługa wind - 18 218,40 zł/rok, 1 518,20 zł/mc
- alarm wind - 720,00 zł/rok, 60,00 zł/mc
- separator - 2 592,00 zł/rok, 216,00 zł/mc
- wentylacja - 10 800,00 zł/rok, 900,00 zł/mc
3. Wynagrodzenie NWZ - 37 405,14 zł/rok, 3 117,10 zł/mc, 0,50 zł/m2/mc

W planie gospodarczym umieszczona jest również informacja, że powierzchnia użytkowa to 6 234,19 m2. Nie wiem skąd NWZ wziął taką informację bo według mojego aktu powierzchnia użytkowa to: 8 697,32 m2. Oznacza to, że koszty jednostkowe są zawyżone o 0,91 zł/m2. Doliczając jednak wynagrodzenie NWZ w wysokości 0,50 zł/m2 i tak jesteśmy na minusie 0,41 zł/m2.

Do tego nie wiem skąd NWZ wziął kwotę za część wspólną ogrzewania. Są to 3 (dosłownie: trzy) kaloryfery, po 1 (dosłownie: jednym) w każdej klatce, które są ZAKRĘCONE. Kwota rocznie liczona przez NWZ to prawie 22 500,00 zł!!!!!!!!
Reszta stawek (windy, kotłownia, utrzymanie czystości, elektryczność itp) są o ok. 30-40% zawyżone. Nie wiem jak reszta mieszkańców sądzi ale ja myślę, że NWZ należałoby podziękować za dotychczasową współpracę i poszukać kogoś innego kto zadba o Nasz interes a nie o własną kieszeń (lub też może dewelopera??).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LubiePlacki




Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że znowu

PostWysłany: Wto 12:25, 22 Sty 2013    Temat postu:

...a tymczasem znów awaria grzania (od wczoraj grzejniki co najwyżej ciepłe)... i to akurat jak dopadła nas zima Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anna




Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 92c/7

PostWysłany: Wto 14:49, 22 Sty 2013    Temat postu:

oj, to z tego wynika że zaliczka na konserwację bieżącą nie jest zawyżona Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LubiePlacki




Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że znowu

PostWysłany: Wto 17:42, 22 Sty 2013    Temat postu:

Moim zdaniem takie awarie co 2-3 tyg. są co najmniej bardzo dziwne. Może w dobie kryzysu panowie znaleźli sobie stałe źródło dochodu Very Happy

Dziś był "serwisant", ciepła woda "pojawiła" się na 30 min i koniec Very Happy

Znów sybir w domu Very Happy

Idę po grzańca Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LubiePlacki dnia Wto 17:43, 22 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rycho




Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B/1

PostWysłany: Śro 9:45, 23 Sty 2013    Temat postu:

Szanowny Panie Joker, koszty są przeszacowane o 30-40% w stosunku do czego? Jeżeli zna Pan koszty eksploatacyjne budynku Krzycka 92BCD to bardzo proszę o podanie ich, bo firmie znane będą dopiero po zamknięciu roku, a użytkowany on jest niespełna pół roku i na razie rozliczany jest na zasadzie zaliczek i prognozowania kosztów. Łatwo jest strzelać procentami wyciągniętymi z kapelusza, dla porównania ja mogę dodać że w innych Wspólnotach Mieszkaniowych gdzie zarządzają inne firmy koszty są wyższe.
Byliśmy wielokrotnie informowani, że na zebraniu wspólnoty, rozliczone zostaną wszystkie rzeczywiste koszty i zostaną skonfrontowane z prognozami i plan gospodarczy na nowy rok będzie dopasowany do aktualnych wydatków. Na przykład wydatki na ogrzewanie mogą być mniejsze, ale faktury za prąd, które już są w firmie, przewyższają prognozy.
.
Prosiłbym o nie wyciąganie pochopnych wniosków na temat firmy i rozliczeń, bo Nasz Zarządca jest zobowiązany do rozliczenia się z każdej złotówki i na to czekajmy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
joker




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:43, 23 Sty 2013    Temat postu:

Szanowny Panie Rycho.
Pracuję w firmie zajmującej się serwisem instalacji elektrycznych i niskoprądowych. Ściśle współpracuję z kilkoma zarządcami budynków oraz wspólnotami mieszkaniowymi. Z mojego doświadczenia wynika, że koszty związane z obsługą pieca czy wind są 30-40% przeszacowane. Oczywiście to jest tylko chęć poszukania kogoś tańszego lub renegocjacji kosztów z firmami wykonawczymi.
Jak we wcześniejszym poście wykazałem nie wyciągam niczego z kapelusza w przeciwieństwie do NZ bo jak inaczej można nazwać zużycie ciepła przez 3 kaloryfery na poziomie 22 500,00 zł rocznie lub zaniżanie powierzchni użytkowej budynku. Dzisiaj sprawdzałem w KW mieszkania i też z niej wynika, że część wspólna liczona jest w stosunku do 8 697,32 m2 (Dlaczego pan się nie odniósł do tego faktu??).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ATS




Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: D/10

PostWysłany: Sob 20:41, 09 Lut 2013    Temat postu:

Witam,
jakoby nie doczytalem sie odpowiedzi Zarzadcy na temat wielkosci metrazu uwzglednianego w rozliczeniu, w zwiazku z tym bardzo prosze o stanowisko w tej kwestii.

Dodatkowo prosze o odpowiedz na dwa pytania:

1. Kiedy planowane jest kolejne spotkanie Wspolnoty dotyczace tematow biezacych oraz newralgicznych tematow czynszu i oplat?

2. Gdzie moge znalezc statut Naszej Wspolnoty Mieszkaniowej?

Dziekuje z gory za odpowiedz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ATS dnia Sob 20:43, 09 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eagle




Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 92d/30

PostWysłany: Pią 13:42, 22 Lut 2013    Temat postu:

Czynsz za garaż moim zdaniem jest również zawyżony. W innych wspólnotach zamyka się w kwocie 30 pln u nas to ponad 60 pln. A więc 2 razy więcej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez eagle dnia Pią 13:43, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WojciechW




Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:41, 26 Lut 2013    Temat postu:

Szanowny Panie Rycho,
Zgadzam się z kolegą Joker, że koszty utrzymania naszej nieruchomości są nadzwyczaj wysokie. Nie trzeba specjalisty, żeby to stwierdzić. Każdy kto mieszkał w okolicy w innych mieszkaniach wie ile płacił i z tego co ustaliłem rozmawiając z sąsiadami (3 sympatyczne pary Wink) wszyscy wcześniej płacili sporo mniej. Dla przykładu wcześniej mieszkałem za miedzą w bloku przy ul. Skarbowców 91 i właśnie otrzymałem jeszcze świeże pismo od zarządcy (DOMUS Nieruchomości) - zawiadomienie o wysokości opłat poczynając od lutego 2013r. Koszty prezentują się jak poniżej. Nie będę się rozwodził na temat kosztów wody czy ogrzewania, gdyż wiadomo, że ceny są jakie są i zostanie to rozliczone wedle zużycia. Należy się skupić na wydatkach związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej : konserwacja i eksploatacja.
I tak przechodząc do konkretów.
Za 74 m2 w naszym bloku płacę 237,47 zł, w tym: wynagrodzenie zarządcy - 37,11 zł, konserwacja - 60,85 zł, eksploatacja bieżąca - 139,51 zł.
Za 65 m2 za mieszkanie przy Skarbowców (podobny budynek-4 kondygnacje, tylko bez windy) płacę 107,46 zł, w tym:
- energ. elek. w części wspólnej 65m2 X 0,13zł=8,45 zł za miesiąc;
- sprzątanie części wspólnej 65X 0,27 zł=17,55 zł/miesiąc
- sprzątanie terenu i utrzymanie zieleni 65X 0,22 = 14,30 zł/miesiąc

- ubezpieczenie nieruchomości – 65 X 0,08 zł =5,20 zł/miesiąc
- obsługa konserwatorska - łącznie = 32,06 zł/miesiąc
- opłaty bankowe – 0,65zł/miesiąc
- wynagrodzenie zarządcy – 29,25 zł/miesiąc

Panie Rycho chyba to są właśnie konkrety, o które Pan prosił. Jak rozumiem jest Pan mieszkańcem naszego bloku, więc zapewne przyjmie Pan z radością informację, że koszty jego utrzymania mogą być znacznie niższe. Dla przykładu dozór nad pracą kotłowni wedle informacji Jokera kosztuje nas 1 138,67 zł/mc, a zatem jakieś 12,6 zł miesięcznie za mieszkanie (1138 zł:90 mieszkań –tak około chyba jest), podczas gdy przy Skarbowców miesięczna zaliczka na utrzymanie kotłowni wynosi 3,44 zł !!!!!! To niby tylko kilka złotych, ale chodzi o wielokrotność tej kwoty.(wiem, że są mieszkania mniejsze i większe, ale tych średnich jest chyba najwięcej, więc można przyjąć kwotę na poszczególne mieszkanie). Inny przykład : utrzymanie czystości i terenów zielonych - 5 000,00 zł/mc; gdyby podzielić na 90 mieszkań to wychodzi 55,5 zł/miesięcznie na mieszkanie; przy Skarbowców zaliczka na te wydatki wynosi 0,49 zł X 65 m2 =31,85 zł/miesięcznie. Poza tym mniejsza o przedstawione liczby. Za 5 tyś. miesięcznie to można zatrudnić dwie osoby, które pracowałyby (sprzątały budynek i skubały trawkę wkoło budynku) codziennie przez 8 godzin. Chyba tak się nie dzieje, a poza tym nie ma takiej potrzeby, żeby klatkę schodową sprzątać codziennie. Koszt ogrzewania części wspólnej to jakieś nieporozumienie!!! Wystarczy zakręcić 3 kaloryfery i mamy zaoszczędzone ponad 22 000 zł !!! rocznie. A przecież są zakręcone !!! Poza tym okres grzewczy trwa gdzieś około 6 miesięcy, co oznacza że za 3 grzejące/niegrzejące grzejniki płacimy ponad 2200 zł za miesiąc.
Sprawa jest prosta. Niech nasz zarządca przedstawi nam np. umowę zawartą z firmą sprzątającą. Wówczas dowiemy się za jakie czynności jakie kwoty ta firma otrzymuje. Wówczas będziemy mogli podjąć negocjacje wynagrodzenia umownego lub/i zakresu prac. Jeżeli firma sprzątającą nie zgodzi się na obniżkę wynagrodzenia to gwarantuję, iż na pewno nie trafiliśmy na najtańszą firmę sprzątającą w mieście.
REASUMUJĄC: DROGI ZARZĄDCO !!!
PROSZĘ O PRZEDSTAWIENIE PROPOZYCJI I MOŻLIWOŚCI OBNIŻENIA KOSZTÓW UTRZYMANIA MIESZKAŃ I NIERUCHOMOŚCI. LICZYMY NA WASZĄ INWENCJĘ.CHYBA NIE JEST TAK ŻE NIC SIĘ JUŻ NIE DA ZROBIĆ. LICZYMY TAKŻE NA NEGOCJACJĘ WYNAGRODZENIA ZARZĄDCY – SĄ NIŻSZE W OKOLICY.
SZANOWNI MIESZKAŃCY!!!
Jeśli żadna propozycja przedstawiona nie zostanie to nie ma tragedii- możemy zmienić zarządcę podejmując stosowną uchwałę. Znam dwóch zarządców, z których jestem zadowolony i którzy mniej sobie liczą. Popytajcie wśród znajomych – konkurencja czyni cuda. Zgodnie z art. 18 ust. 2a ustawy o własności lokali „zmiana sposobu zarządu nieruchomością wspólną może nastąpić na podstawie uchwały właścicieli lokali zaprotokołowanej przez notariusza”. Uchwały zapadają większością głosów właścicieli lokali, liczoną według wielkości udziałów, chyba że w umowie lub w uchwale podjętej w tym trybie postanowiono, że w określonej sprawie na każdego właściciela przypada jeden głos (art. 23 ust. 2 ww. ustawy).
Tak na marginesie wiem z doświadczenia, że zmiana zarządcy namaszczonego przez dewelopera jest wskazana. Jeśli w okresie gwarancji czy rękojmi pojawią sie jakieś wady budynku (a często się jakieś pojawiają) to ciężko potem wyegzekwować od zarządcy „zżytego z deweloperem” aby go stanowczo przymusił do dokonania czasami kosztownych napraw na swój koszt.
Ponadto czekamy na zawiadomienia o zwoływaniu zebrania ogółu właścicieli, które winno się odbyć co najmniej raz w roku, nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku; niewiele czasu zostało a wieści brak. Chyba wezwanie winno być przesłane z odpowiednim wyprzedzeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fryzjer




Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klatka C

PostWysłany: Wto 21:59, 26 Lut 2013    Temat postu:

Zgadzam się w pełni z przedmówcą.
Jestem niezadowolony z NZ, szczególnie jego niekompetencji i bałaganu.
Skłaniam się za tym aby renegocjować umowę a najlepiej zmienić zarządcę.

Do co firmy sprzątającej Naszą nieruchomość to dodam, że w miejscu gdzie wcześniej mieszkałem wspólnota była niezadowolona z jej usług i rozwiązała z nią umowę. Cena/jakość usług jest oderwana od realiów. Ostatnio mam wrażenie, że jakość sprzątania podupadła w stosunku do tego co było na początku.
Wracając do tej innej wspólnoty to kwestię "sprzątania/odśnieżania ostatecznie powierzono sprzątaczce, która o ten temat dba. Jeśli zachodzi potrzeba to nawet wieczorem przyjeżdża i odśnieża, a rano o 7-mej jest zawsze odśnieżone. Dodam, że ciągów komunikacyjnych jest na tamtej nieruchomości znacznie więcej. A u nas słyszę, jakie to są rozległe-paranoja. Na moją odp. że jedna osoba z łopatą i chęcią do pracy w ciągu 1h jest w stanie ten śnieg u Nas uprzątnąć nie dostałem odpowiedzi już od NZ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rycho




Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B/1

PostWysłany: Czw 19:47, 28 Lut 2013    Temat postu:

Drogi Panie Wojciechu jestem mieszkańcem naszej wspólnoty, ale związany jestem również z Zarządcą czego nigdy nie ukrywałem, zresztą parę osób na osiedlu mnie zna.
Musi Pan również przyznać że koszty związane z obsługą kotłowni czy wind zależne są od jakości wyposażenia budynku. Nie będę na forum rozpisywał się na temat umów między firmami zapewniającymi serwis ale z racji tego że firmy te odpowiadały za instalacje urządzeń to ich serwis automatycznie przedłuża i to znacznie gwarancję.
W sprawie firmy sprzątające, to dobrze Pan zdaje wie ze to nie jest takie łatwe jak zostało przedstawione. Osoby sprzątające potrzebują sprzętu do odśnieżania koszenia trawy, wywiezienia trawy, preparatów czyszczących itd. Oczywiście jeżeli nie jest Pan usatysfakcjonowany firmą sprzątającą należy zgłosić to do Zarządcy i wyciągnięte zostaną konsekwencje, osobiście nie widziałem różnicy w sprzątaniu teraz i na początku ale oczywiście jest to sprawa do poruszenia na zebraniu.
Z tego co wiem najpierw dostaną Państwo rozliczenia za części wspólne i w II połowie marca odbędzie się zebranie.
Kwestia wynagrodzenia Zarządcy to Pana przykłady wykazały że stawka jest normalna, przy czym ma Pan całkowitą sumę wynagrodzenia Zarządcy bez ukrywanych zysków w rubrykach materiały, usługi pocztowe czy bankowe jak to ma miejsce u większości zarządców między innymi wymienionych przez Pana.
Rozliczenie ogrzewania części wspólnych zostało zawyżone, przy czym zostanie to rozliczone.
Bardzo martwi mnie przedstawiony argument, o nielojalności Zarządcy w stosunku do Wspólnoty. Czy przy problemach z ogrzewaniem czy jakichkolwiek usterkach na Wspólnocie Zarządca zadziałał na szkodę wspólnoty.

Przed sobą mamy zebranie i na nim wypracujmy najlepsze rozwiązanie. Proszę o zrozumienie w przypadku gdy czuje się Pan nieusatysfakcjonowany precyzją moich odpowiedzi ale nie jestem pracownikiem firmy zarządzającej, a dokładne odpowiedzi dostanie Pan zapewne na zebraniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.krzycka92.fora.pl Strona Główna -> Gorące tematy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin